
2 0 2 0
watercolor on paper
Palms and pillars.
Hello everyone dear friends and welcome back to my blog. Today I share with you my latest watercolor painting a very simple subject, a glimpse of the city with an angular perspective seen from below. A subject where I needed to draw an angular perspective, from below. The constituent elements of the scene are the pillars in perspective view and the palms in perfect vertical position.
This watercolor subject is a glimpse of an urban reality that we can observe every day in the city. With the help of the perspective drawing I tried to make the scene much more original, representing a much more dynamic view of the pillars.
The architectural elements in perspective are opposed to the classic verticality of the palms, I obtained a game of different lines and forces.
In this way I tried to project the pillars towards the sky with enthusiasm, moving the static nature of the landscape.
I also tried to give the pillars the material effect of stone and marble with colors such as violet and pink.
I hope you enjoyed my watercolor, I send you a perspective hug upwards.
Armando.
Palme e pilastri.
Ciao a tutti cari amici e ben tornati sul mio blog. Oggi condivido con voi il mio ultimo dipinto ad acquarello un soggetto molto semplice, uno scorcio di città con una prospettiva angolare vista dal basso.
Gli elementi costitutivi della scena sono i pilastri in visone prospettica e le palme in perfetto assetto verticale. Questo soggetto ad acquarello è uno scorcio di una realtà urbana che possiamo osservare ogni giorno in città.
Con l'aiuto del disegno prospettico ho cercato di rendere la scena molto più originale, rappresentando una visione molto più dinamica dei pilastri.
Gli elementi architettonici in prospettiva si contrappongono alla classica verticalità delle palme, ho ottenuto un gioco di linee e forze differenti tra loro. In questo modo ho cercato di proiettare con slancio i pilastri verso il cielo, movimentando la staticità del paesaggio. Inoltre ho cercato di dare ai pilastri l'effetto materico della pietra e del marmo con colori come il violetto e il rosa.
Spero che il mio acquarello vi sia piaciuto, vi mando un abbraccio prospettico verso l'alto.
Armando.