A new game mode was launched in Splinterlands a few days ago: Frontier. This is a new set of Foundation cards, initially obtainable from Campaign mode rewards and Frontier mode rewards. A new set of cards and a new game mode is definitely what players have come to expect from Splinterlands, and this time, no card purchases are required; any player can start collecting cards right away, just like even the most experienced players.
It's essential for new players to understand the rules of the game because, given the same number of cards, victory will go to the player who best exploits the ruleset and the cards available. Strategy, to the extent possible, must take into account all factors, even the smallest ones, because the devil is in the details, and this will therefore be crucial to your victory.
I've done some testing in the new Frontier mode, and I admit it's far from easy to win a battle. I've even been defeated several times before finally achieving a victory, so it's conceivable that all players are currently at the same level, and even one extra card can make a difference in battle. I see some players getting new reward cards, and I'm extremely happy to read about new players who are excited to get their first rewards! This is truly a great change for the community, and I only hope that interest in Splinterlands will continue to grow over time.
Meanwhile, I'm continuing to test to deepen my knowledge of the new game mode. Campaign mode reached a fairly difficult level, and I had to replay Chapter 12.3 countless times to get through it—not a bad difficulty at all 🤣
But everything helps increase your knowledge of Splinterlands and learn new strategies, skills, and cards! Have you tried the new game mode, Frontier?
ITA
Da pochi giorni è stato lanciato in Splinterlands una nuova modalità di gioco: Frontier. Si tratta di un nuovo set di carte della Foundation ottenibili inizialmente dalle rewards della modalità Campaign e dalle reward della modalità Frontier. Un nuovo set di carte ed una nuova modalità di gioco è decisamente ciò che i giocatori si attendono da Splinterlands e questa volta non sarà necessario acquistare carte ma qualsiasi giocatore può iniziare da subito ad accumulare carte alla pari anche dei più esperti.
Per i nuovi giocatori è fondamentale comprendere le regole di gioco perché a parità di carte, la vittoria andrà a chi riuscirà meglio a sfruttare il rulset e le carte a disposizione. La strategia, per quanto sia possibile, dovrà tenere in considerazione tutti i fattori, anche i più piccoli perché è nei dettagli che si nasconde il diavolo e ciò sarà quindi determinante per la tua vittoria.
Ho effettuato alcuni test nella nuova modalità Frontier e ammetto che è tutt'altro che semplice vincere una battaglia. Mi è capitato anche di essere sconfitto molte volte prima di ottenere una vittoria quindi è immaginabile che al momento tutti i giocatori sono allo stesso livello ed anche una carta in più può fare la differenza in battaglia. Vedo che alcuni giocatori stanno ottenendo nuove carte ricompensa e sono estremamente contento di leggere anche di nuovi players che sono entusiasti di ottenere le prime rewards! È questo davvero un ben cambiamento nella comunità e spero soltanto che l'attenzione verso Splinterlands potrà crescere sempre più nel tempo.
Intanto continuo ad effettuare test per approfondire le mie conoscenze sulla nuova modalità di gioco. La modalità Campaign è arrivata anche un livello abbastanza difficile ed ho dovuto ripetere innumerevoli volte il capitolo 12.3 per superarlo, davvero niente male la difficoltà 🤣
Ma tutto è utile per aumentare la grande conoscenza di Splinterlands e conoscere ed imparare nuove strategie, nuove skills e nuove carte! E tu hai provato la nuova modalità di gioco ** Frontier**?