


The weekend is almost upon us, the weather has definitely cooled down but the sun is back. All the ideal conditions for an aperitif! It has been a long and tiring week between work commitments and that of parenting, it's hard to try to fit all the various chores together.
I really admire those families that have more children, where both parents work and are able to find the energy and synergies to manage everything in the best way. And so my wife and I have carved out some time to dedicate to us too, a mini break to define the working week from the weekend.
I love spritz, a thirst-quenching and alcoholic drink in the right proportions. The orange color of Campari also conveys joy, the same one I feel at the end of my cocktail (it was a little too alcoholic for my taste but what a great feeling!). A bit of snacks like carrots cut into strips with a specially prepared mayonnaise sauce, bruschetta, rustici and fried panzerotti with turmeric and spinach!
I admit I was satisfied, the aperitif was quite abundant or is it that I exaggerated with the fried panzerotti? Maybe yes, but who cares! The weekend is upon us and it's time to have some fun!
Have a good evening
ITA
Il weekend è ormai alle porte, il clima si è decisamente rinfrescato ma sole è tornato. Tutte le condizioni ideali per un aperitivo! E' stata una lunga e stancante settimana tra impegni lavorativi e quello di genitore, è difficile cercare di incastrare tutti le varie faccende.
Ammiro molto quelle famiglie che hanno più figli, in cui entrambi i genitori lavorano e riescono a trovare le energie e le sinergie per gestire tutto nel migliore dei modi. E così io e mia moglie ci siamo ritagliato un pò di tempo da dedicare anche a noi, un mini break per delimitare la settimana lavorativa dal weekend.
Io adoro lo spritz, una bevanda dissetante e alcolica nelle giuste proporzioni. Il colore arancione del Campari trasmette inoltre allegria, la stessa che provo al termine del mio cocktail (era un pò troppo alcolico per i miei gusti ma che bella sensazione!). Un pò di stuzzicherie come carote tagliate a listarelle con una salsa maionese preparata ad hoc, bruschette, rustici e panzerotti fritti alla curcuma e agli spinaci!
Ammetto di essermi saziato, l'aperitivo era abbastanza abbondante o sarà che ho esagerato con i panzerotti fritti? Forse si, ma che importa! Il weekend è alle porte ed è giunto il momento di divertirsi un pò!
Buona serata