
2 0 2 0
watercolor on paper
doubt is waiting
Hello everyone dear friends and welcome back to my blog. Even today I continue with the sharing of a purchase that has architecture as its subject. It is a very tall church that with its silent presence invites us to observe it.
A very light building, built in a park, between palms and tall trees, in the play of purple lights and shadows that highlight the pastel yellow of the facade.
Solitude and serenity?
The empty bench is its symbol, perhaps recently left by the couple of people walking in the park. I can not say that they are two moods that always go together, but I tried to smooth them with soft colors to give an idea of inner calm.
The church door is closed, it is too early, the opening is in the afternoon and the mass has been postponed. A doubt has crept into my faith, for years I have been fighting between night and day, I am always looking for mediations that lead nowhere.
the doubt - detail - watercolor on paper
Sometimes I express my uncertainties with watercolors. I am not sure if I will go to mass, I am fighting between reason and feeling, the light and the dark dwell in my soul and often sail alone.
For today I'll close the door and leave the light outside.
A doubtful hug.
Armando.
the doubt - watercolor on paper (my property)
Il dubbio è in attesa
Ciao a tutti cari amici e ben tornati sul mio blog.
Anche oggi continuo con la condivisione di un acquarello che ha come soggetto l'architettura. Si tratta di una chiesa molto alta che con la sua presenza silenziosa ci invita ad osservarla.
Un edifico molto chiaro, edificato in un parco, tra palme e alberi di alto fusto, nel gioco di luci e ombre violacee che mettono in evidenza il giallo pastello della facciata.
Solitudine e serenità?
La panchina vuota ne è il simbolo, forse lasciata da poco dalla coppia di persone che passeggiano nel parco.
Non posso dire che siano due stati d'animo che vanno sempre daccordo, ma ho cercato di smussarli con i colori tenui per dare un'idea di calma interiore.
Il portone della chiesa è chiuso, è troppo presto, l'apertura è nel pomeriggio e la messa è stata posticipata. Un dubbio si è insinuato dentro la mia fede, da anni combatto tra la notte e il giorno, cerco sempre mediazioni che non portano a nulla.
Talvolta esprimo le mie incertezze con gli acquarelli.
Non sono sicuro se andrò alla messa, sono combattutto tra ragione e sentimento, il chiaro e lo scuro albergano nel mio animo e navigano spesso in solitaria.
Per oggi chiuderò la porta e lascio la luce all'esterno.
Un abbraccio dubbioso.
Armando.