
2 0 2 0
watercolor on paper
Hive, solidity and colors
Hello to all dear friends and welcome back to my blog, how are you?
Especially how are you on Hive?
I hope you have many motivations and energies to share on our wonderful platform. I am very motivated and also sorry for the bad end that Steemit is making, but the head of Steemit wanted to be the deus ex machina.
I wanted to use this Latin phrase in an ironic sense, because in the Greek tragedy in a topical moment of the show, on the other on a machine the god would come down and solve everything with a cause-effect relationship. Nothing more inaccurate for Steemit.
Here's to us Hivers seems like JS hasn't solved anything, but that's no longer our problem.
Let's go back to my watercolor work that I made yesterday morning, the Hive logo interpreted with a perspective and a solidity given by the stone elements that make up the writing.
Stones, an indestructible element with which men have built temples, theaters, amphitheatres that have been perfectly preserved for millennia.
For me this is Hive, solidity and color, art and technique enclosed in a large lively and fervent community, with millions of people helping each other to grow and improve.
I leave you a timelapse and the steps of my watercolor, I hope you enjoyed it.
here is timelapse
If it should serve you you can use it, all my works are copyright free.
A solid hug from an enthusiastic Hivers.
Armando.
Hive, solidità e colori
Ciao a tutti cari amici e ben tornati sul mio blog, come state?
Soprattutto come vi trovate su Hive?
Spero che abbiate molte motivazioni ed energie da condividere perla nostra meravigliosa piattaforma. Io sono molto motivato e anche dispiaciuto per la pessima fine che sta facendo Steemit, ma il capo di Steemit ha voluto essere il deus ex machina.
Ho voluto usare questa locuzione latina in senso ironico, perchè nella tragedia greca in un momento topico dello spettacolo, dall'altro sopra una macchina scendeva il dio che risolveva tutto con un rapporto di causa-effetto.
Nulla di più inesatto per Steemit. Ecco a noi Hivers sembra che JS non abbia risolto un bel niente, ma questo non è più un nostro problema.
Torniamo al mio lavoro ad acquarello che ho realizzato ieri mattina, il logo di Hive interpretato con una prospettiva ed una solidità data dagli elementi di pietra che conpongono la scritta.
Pietre, elemento indistruttibile con la quale gli uomini hanno edificato templi, teatri, anfiteatri che sono perfettamente conservati da millenni.
Per me questo è Hive, solidità e colore, arte e tecnica racchiusi in una grande comunità viva e fervida, con milioni di persone che si aiutano a vicenda a crescere e migliorarsi. Vi lascio un timelapse e gli steps del mio acquarello, spero che vi sia piaciuto.
Se vi dovesse dervire potete usarlo, tutti miei lavori sono liberi da copyright.
Un abbraccio solido da un Hivers entusiasta.
Armando.